Skrýt menu
YouTube kraje Facebook kraje Instagram kraje
Přihlášení

Portál krizového řízení Portál krizového řízení

  • Úvod
  • 72 hodinexterní přesměrování
  • Kontakty
    • Krizové kontakty – Krajský úřad
    • Krizové kontakty – ORP
    • Neveřejné kontaktyexterní přesměrování
    • Tísňová volání
    • Systém komunikace obcíexterní přesměrování
  • Krizové řízení
    • Složky IZS
    • Bezpečnostní rada krajeexterní přesměrování
    • Povodňový plánexterní přesměrování
    • Terminologický slovník
    • Fond pro mimořádné událostiexterní přesměrování
  • Situace
    • Zásahy JPO
    • Analýza rizik
    • Mimořádné události
    • Vyhlášené krizové stavy
    • Zdroje ohrožení
    • Mapa aktuální situace
    • Důležité odkazy
    • Hlásné profily
    • Kamery
    • Dopravní situace
    • Výstrahy ČHMÚ
  • Dotaceexterní přesměrování
  • Dokumenty
    • Časopis 112externí přesměrování
    • Školení obcí
    • Technická dokumentace pro JSDH
  • Panel HO
  • Hasiči pro školyexterní přesměrování
Domů › ADR/RID
Možnosti
ADR/RID

O projektu

Projekt ChemLog T&T (Tracking and Tracing solutions for improvement of intermodal transport of dangerous goods in Central and Eastern Europe)
je mezinárodní evropský projekt zabývající se monitorováním přeprav nebezpečných věcí při kombinace různých způsobů přeprav – silniční, železniční a říční. Do projektu je společně zapojeno celkově 15 partnerů z osmi zemí Evropy.

Hlavní podstatou projektu ChemLog T&T je získávání informací o pohybu nebezpečných věcí na přepravních trasách a jejich následné poskytování zainteresovaným stranám. Tyto informace mohou být následně využitelné a důležité především pro složky IZS, orgány státní správy aj.

Informace o aktuální poloze a párovací informace k identifikaci přepravovaných nebezpečných věcí jsou z OBU jednotek přes satelitní systém přenášeny do aplikace ConRad speciálně vytvořené pro tento účel. Prostřednictvím této aplikace jsou následně distribuovány klíčové informace o aktuální poloze, obsahu a případné havárii přepravních jednotek zainteresovaným subjektům.

Ačkoli se projekt ve své pilotní fázi soustřeďoval na nejproblémovější segment z pohledu monitorování – kontejnerovou přepravu, lze ho bezproblémově rozšířit na všechny typy silničních dopravních jednotek, železniční vozů nebo plavidel a získat tak ucelený přehled o všech přepravách nebezpečných věcí v příslušných oblastech.

Přestože současná legislativa nestanovuje povinnost sledovat kontejnery ani jiné dopravní jednotky přepravující nebezpečné věci, mohou poznatky a závěry získané při řešení projektu významně podpořit mimo jiné krizové plánování v dané oblasti.

Zapojení Ústeckého kraje do řešení projektu

Účast Ústeckého kraje v projektu navazuje na více jak 10 let působení Krajského úřadu v oblasti zvyšování bezpečnosti, efektivity a preventivních opatření při přepravách nebezpečných chemických látek.

Ústecký kraj se v rámci řešení projektu významnou měrou podílel na návrhu samotné technologie sledování přeprav, realizaci pilotních sledování s následnou reflexí získaných poznatků. Další důležitou roli sehrál Ústecký kraj při stanovení jednotlivých geozón a také při prezentaci cílů a dílčích výsledků projektu.

Mapa ADR/RID

  • Mapa zákazových značek Mapa zákazových značek Úseky komunikací se zákazem vjezdu vozidel přepravujících náklad, který může způsobit znečištění vody.
  • Silnice a železnice Silnice a železnice Přehled silniční a železniční sítě s možností přepravy nákladu ADR/RID.
  • Geozóny Geozóny Riziková místa v případě dopravy ADR/RID.

  • Přihlásit se
Copyright © 2025 Ústecký kraj.